Tato stránka je doplňkovou stránkou úvodní stránky. Klepnutím na tlačítko se vrátíte zpět.
Zpět na úvodní stránkuAsistovaná jízda 2.0 v sobě integruje několik systémů a funkcí, které představujeme zvlášť na následujících stránkách. Jejich propojením vůz dokáže významně usnadnit řízení a zvýšit pohodlí při jízdě. Po aktivaci zvládne Asistovaná jízda 2.0 samočinně zastavit a znovu se rozjet, vést vozidlo v pruhu, následovat ostatní vozy v koloně, zaparkovat s Vaší minimální pomocí nebo zobrazovat okolní provoz na displeji před vámi.
Nový prediktivní adaptivní tempomat rozšiřuje funkce adaptivního tempomatu. Kromě provozu před vozem zpracovává také rozpoznané dopravní značky a rychlostní limity uložené v navigaci. Díky tomu s předstihem upravuje rychlost například před zatáčkami, kruhovými objezdy, křižovatkami nebo podle rychlostních limitů.
Systém rozpoznání dopravních značek využívá multifunkční kameru a údaje z navigačního systému a na základě jejich součinnosti rozpoznává a následně řidiči zobrazuje dopravní značky. Systém zpracovává dopravní značení omezení rychlosti, zákazu předjíždění, zákazu vjezdu na jednosměrnou komunikaci a veškeré dodatečné pokyny, včetně značení konce omezení.
Tento asistent vás dokáže udržet uprostřed jízdního pruhu. Systém spolupracuje s kamerou a rozpoznává jízdní pruhy na vozovce, a to včetně žlutých čar při stavebních pracích, kuželů a jiných hranic vozovky či jízdního pruhu. Vylepšená „adaptivní“ varianta tohoto asistentu (dostupná pouze jako součást Asistované jízdy 2.0 spočívá v tom, že systém udržuje vozidlo na zvolené pozici v jízdním pruhu a vůz „nekličkuje“.
Díky dvěma radarovým čidlům v zadní části vozu zaznamenává Asistent změny jízdního pruhu vozidla jedoucí za vámi a vozidla nacházející se v mrtvém úhlu. O těchto vozech vás informuje světelnou signalizací na vnitřní straně krytu zpětných zrcátek. Asistent změny jízdního pruhu je aktivní až do vzdálenosti 70 m, a dokáže vás tak efektivně varovat před nebezpečím také na dálnicích a rychlostních silnicích.
Tento bezpečnostní prvek je další přidruženou funkcí Asistentu změny jízdního pruhu. Varování při vystupování opticky i akusticky varuje řidiče i ostatní cestující (vpředu i vzadu) například při vystupování z podélně zaparkovaného vozu, kdy by otevření dveří hrozilo srážkou s jiným vozem, cyklistou, motocyklistou, elektrickou koloběžkou. Varování při vystupování využívá zadních radarů Asistentu změny jízdního pruhu a sleduje prostor za vozem a po stranách vozu až do vzdálenosti 35 metrů.
Automatické parkování (Park Assist) dokáže poloautomaticky zaparkovat do příčných i podélných parkovacích míst, přičemž z podélných dokáže také vyjet. Systém za vás plně převezme ovládání volantu, vy musíte jen přidávat plyn a brzdit.
Tento asistent usnadňuje jízdu v dopravní zácpě. Asistent při jízdě v koloně ve spolupráci s Adaptivním tempomatem a Adaptivním vedením v pruhu rozjíždí, brzdí a zatáčí vůz tak, aby kopíroval pohyb okolních vozidel v dopravní zácpě.
Nouzový asistent snižuje riziko nehody v případě zdravotní indispozice řidiče. Pokud Adaptivní vedení v pruhu rozpozná, že řidič ani po výstražném varování nemá ruce na volantu, aktivuje se Asistent pro nouzové zastavení. Ten převezme vedení vozu v jízdním pruhu, zapne výstražná světla a začne vůz zpomalovat až do úplného zastavení.